Java. Elementy programowania funkcyjnegoByć może najważniejszą cechą programowania funkcyjnego jest możliwość pisania programów w kategoriach "co ma być osiągnięte", a nie - jak w programowaniu imperatywnym - poprzez specyfikowanie kolejnych kroków algorytmu do wykonania. Takie podejście jest możliwe, gdy w języku programowania możemy traktować fragmenty kodu (funkcje) jako pełnoprawne obiekty, które mogą być przekazywane innym funkcjom i zwracane z innych funkcji. W czystych językach funkcyjnych tak właśnie się dzieje, co więcej - funkcje nie zmieniają żadnych danych (stanów), ważne jest jedynie wyliczanie ich wyników na podstawie podanych argumentów (co ma duże znaczenie np. przy przetwarzaniu równoległym). |
Polecamy
-
Controlling procesów -
ECDL. Bazy danych. Moduł 5 ECDL. Bazy danych. Moduł 5 -
Oficjalny podręcznik ScratchJr -
Zrozumieć programowanie -
Android w praktyce. Projektowanie aplikacji -
Akademia sieci Cisco. CCNA Exploration. Semestr 3 -
Kurs kadry i płace. Edycja 2015 -
Akademia sieci Cisco. CCNA Exploration. Semestr 2 -
Nauka Programowania z Minecraftem -
Arduino dla dzieci. Poznaj świat elektroniki i programowania -
Programowanie w języku R. Analiza danych. Obliczenia. Symulacje -
Tworzenie i obróbka filmów dla dzieci -
Magia Ruby -
Kurs księgowości komputerowej (wydanie 2015) -
Urządzenia techniki komputerowej cz. I Jak działa komputer? -
SCRUM i nie tylko. Teoria i praktyka w metodach Agile -
Teoria i algorytmy sterowania -
Java. Programowanie praktyczne od podstaw -
Analityk systemów -
Animacja komputerowa. Algorytmy i techniki -
ECDL na skróty z CD (Edycja 2012) -
PTC MathCAD Prime 3.0. Obliczenia i programowanie -
JavaScript dla dzieci. Programowanie na wesoło -
Akademia sieci Cisco. CCNA Exploration. Semestr 4 -
Urządzenia techniki komputerowej. Cz. 2 Urządzenia peryferyjne i interfejsy -
Algorytmy -
Inżynieria oprogramowania -
Bezpieczeństwo informacyjne -
Praktyczna inżynieria wsteczna -
Piksele, wektory i inne stwory -
Zawód tester -
Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia -
Box2D: fizyczny świat w pudełku -
ECDL Advanced na skróty z CD-ROM (Edycja 2012) -
OpenCL. Akceleracja GPU w praktyce -
Świat poza jQuery. Biblioteki: AngularJS, KnockoutJS i BackboneJS -
Księga animacji LEGO -
Inżynieria wymagań w praktyce -
Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL -
Akademia sieci Cisco. CCNA Exploration. Semestr 1 -
Praktyczna analiza powłamaniowa -
AutoCAD 2016/LT2016/360+. Kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D -
Twórz własne gry komputerowe w Pythonie