Księgarnia PWN

   

   

   

   

   

   

   

   

.

.

Bezpłatny newsletter


Artykuły

Monte Carlo – wyznaczamy Pi za pomocą OpenCL

Monte Carlo – wyznaczamy Pi za pomocą OpenCL

W poprzednim artykule „Monte Carlo – wyznaczamy przybliżenie liczby Pi” podaliśmy, znany sposób obliczania przybliżenia wartości liczby Pi oparty o tzw. metodę Monte Carlo. Wszystkie obliczenia były przeprowadzone za pomocą tradycyjnego procesora, i dodajmy, tylko przy użyciu jednego rdzenia obliczeniowego.

Czytaj dalej »

SCRUM Board

SCRUM Board

Scrum Board określany też czasem jako Agile Wall, jest tak samo centralnym miejscem dla Zespołu Scrum jak stół w kuchni dla rodziny. To tutaj jest widoczny faktyczny postęp pracy i podejmowane są decyzje dotyczące kolejnych dni Sprintu. Jest to też zawsze aktualny raport dla wszystkich interesariuszy. 

Czytaj dalej »

Windows PowerShell Web Access (PSWA)

Windows PowerShell Web Access (PSWA)

Windows PowerShell Web Access (PSWA) to jedna z nowych funkcji w programie Windows PowerShell 3.0, które została wprowadzona w systemie Windows Server 2012. PowerShell Web Access jest oparty na sieci Web, dzięki której udostępnia zdalnie konsolę PowerShell. W ten sposób można zdalnie wykonywać i uruchamiać polecenia PowerShell z poziomu dowolnej przeglądarki internetowej, które są dostępne nie tylko na komputerach stacjonarnych, ale również na wszelkich urządzeniach przenośnych. 

Czytaj dalej »

PowerShell – zdalna administracja

PowerShell – zdalna administracja

W PowerShell v2 wprowadzono nowe, zaawansowane technologie zdalnego dostępu. Zostały one oparte na standardowych protokołach i jest to prawdopodobnie jeden z najważniejszych aspektów PowerShell. 

Z tego artykułu czytelnik dowie się:

  • Jak przeprowadzić konfigurację PowerShell Remoting.
  • W jaki sposób włączać i wyłączać usługę PowerShell Remoting.
  • Jak uruchamiać komendy na zdalnych systemach.

Czytaj dalej »

Wstęp do programowania w Objective-C i iOS

Wstęp do programowania w Objective-C i iOS

Pierwsza rzecz, jaką należy wykonać to zainstalowanie programu Xcode (Apple’s Integrated Development Environment -IDE). Aplikacja dostępna jest do ściągnięcia z App Store.

Do pisania aplikacji poza Xcode zostanie wykorzystany język Objective-C, który pozwala na tworzenie aplikacji zarówno dla iOS, jak i Mac OS X. Instalacja Xcode jest na tyle prosta, że nie będzie tutaj omówiona. Pierwszy program nie będzie przeznaczony dla iOS a jedynie dla konsoli linii poleceń (Command Line).

Czytaj dalej »

Poznaj świat Pythona

Poznaj świat Pythona

Python to język programowania wysokiego poziomu ogólnego przeznaczenia – tak opisuje go wikipedia. W tym artykule zaprezentuję świat tego języka – jego zastosowania, praktyczne możliwości, społeczność i projekty, czy firmy z powodzeniem wykorzystują go w swoich aplikacjach. Zanim podejmiemy decyzję o nauce nowego języka programistycznego warto przecież sprawdzić czy jest tego warty. Nie będziemy programować, jeszcze nie teraz.

Czytaj dalej »

Cloud computing dla niewtajemniczonych

Cloud computing dla niewtajemniczonych

Kiedy gaz, bieżąca woda i elektryczność stały się powszechnie dostępne, przybrały charakter usług komunalnych. Obecnie większość ludzi pisze, gra i używa różnych programów na komputerze stacjonarnym, a łączy się z siecią Internet dopiero w przypadku, gdy szukają informacji. W przyszłości będziemy stopniowo wycofywać komputery i uzyskiwać dostęp do wszystkich informacji i usług bezpośrednio w Internecie, który obciąży nas finansowo za zużyty czas. Rewolucja komputerowa doprowadzi w końcu do tego, że komputery znikną w chmurach.

Czytaj dalej »

Macierz rzutowania perspektywicznego

Macierz rzutowania perspektywicznego

Obecnie rozwój aplikacji korzystających z biblioteki OpenGL w trybie rdzennym nie jest już możliwy bez zaimplementowania operacji na macierzach. Możemy oczywiście użyć jednej z dostępnych w Internecie bibliotek, najlepiej GLM, nawet wówczas warto abyśmy rozumieli stojącą za nimi matematykę.

Czytaj dalej »

Java. Elementy programowania funkcyjnego

Java. Elementy programowania funkcyjnego

Być może najważniejszą cechą programowania funkcyjnego jest możliwość pisania programów w kategoriach "co ma być osiągnięte", a nie - jak w programowaniu imperatywnym - poprzez specyfikowanie kolejnych kroków algorytmu do wykonania. Takie podejście jest możliwe, gdy w języku programowania możemy traktować fragmenty kodu (funkcje) jako pełnoprawne obiekty, które mogą być przekazywane innym funkcjom i zwracane z innych funkcji. W czystych językach funkcyjnych tak właśnie się dzieje, co więcej - funkcje nie zmieniają  żadnych danych (stanów), ważne jest jedynie wyliczanie ich wyników na podstawie podanych argumentów (co ma duże znaczenie np. przy przetwarzaniu równoległym).

Czytaj dalej »

Bez celu ani rusz

Bez celu ani rusz

Niepowodzenia projektów informatycznych to nieustannie wdzięczny temat – pojawia się na konferencjach, szkoleniach, w prasie i innych publikacjach. Badaniem przyczyn porażek projektowych zajmują się uznane na całym świecie organizacje (m.in. Standish Group i jej słynny już Chaos Report), informując, że głównymi powodami problemów są m.in. niekompletne wymagania, brak zaangażowania użytkowników, nierealistyczne oczekiwania oraz zmieniające się wymagania. Badania innych organizacji również wskazują te czynniki, jako elementy o największym negatywnym wpływie na powodzenie projektów IT.

Czytaj dalej »

Polecamy

Partnerzy