W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj
X

Księgarnia PWN

   

   

   

   

   

   

   

   

.

.

Bezpłatny newsletter


Artykuły

Inżynieria wymagań - podstawowe definicje oraz klasyfikacje

Inżynieria wymagań - podstawowe definicje oraz klasyfikacje

Punktem startowym dla inżynierii wymagań jest tak zwany problem biznesowy. Opisuje on potrzebę czy cel biznesowy, które będą rozwiązane przez docelowy produkt. Problem biznesowy – jak nazwa wskazuje – w ujęciu biznesowym opisuje, „co chcemy osiągnąć”. Na tym etapie nie ma mowy o szczegółach planowanego produktu czy aspektach implementacyjnych. Koncentrujemy się na potrzebie. Przykładem problemu biznesowego jest potrzeba optymalizacji procesu obsługi klienta. 

Czytaj dalej »

Hurtownie danych - sekwencja ładowania

Hurtownie danych - sekwencja ładowania

Określenie poprawnej kolejności ładowania (czyli ostatniego etapu ETL) tylko z pozoru jest rzeczą łatwą. Projektant musi wziąć pod uwagę cały szereg czynników. Nieuwzględnienie choć jednego z nich może w najlepszym wypadku negatywnie wpłynąć na wydajność procesu zasilania hurtowni, a w najgorszym naruszyć integralność danych. Zdarzają się nawet sytuacje skrajne, gdy niedopracowana kolejność ładownia danych całkowicie uniemożliwia zasilenie hurtowni.

Czytaj dalej »

Kanban

Kanban

Kanban to podejście ciekawe ze względu na prostotę, łatwość wprowadzenia i możliwość wykorzystania w połączeniu z innymi metodami wytwarzania oprogramowania. W skrócie można stwierdzić, że to jedno narzędzie i pięć zasad korzystania z niego.

Czytaj dalej »

Podstawy grafiki 3D

Podstawy grafiki 3D

Tworzenie grafiki 3D w urządzeniach z systemem Android możliwe jest dzięki zastosowaniu modułu OpenGL ES. OpenGL ES jest podzbiorem standardu OpenGL dostosowanym do urządzeń z systemem Android. 

Czytaj dalej »

Java. Programowania praktyczne od podstaw

Java. Programowania praktyczne od podstaw

Praktyczne programowanie w języku Java z przykładowymi kodami

Java jest jednym z języków programowania z niesłabnącą popularnością. Jego główną zaletą jest możliwość pogrupowania danych i akcji w klasy, niezależność od architektury (kod niezależny od rodzaju procesora i systemu operacyjnego) oraz ułatwienia ograniczające możliwość popełnienia błędów w kodzie.

„Java. Programowania praktyczne od podstaw” to nastawione na praktykę wprowadzenie do programowania w języku Java. Dostaniesz do ręki duży zestaw narzędzi, pozwalających pisać użyteczne programy. Poznasz szczegółowe wyjaśnienia dotyczące podstawowych konstrukcji języka. A wszystko to z uwzględnieniem najnowszej - 8 wersji Javy.

Czytaj dalej »

Underscore.js.

Underscore.js.

Underscore.js jest to biblioteka dostarczająca nam użytecznych funkcji podczas pracy w Java Scripcie. Wiem, bardzo dokładna i wyczerpująca definicja. A tak na poważnie, jest to biblioteka dostarczająca nam narzędzia pozwalające na poprawę naszej pracy podczas wykonywania codziennych prac programistycznych. Oferuje nam ona około 80 funkcji, które mają za zadanie uprościć i zoptymalizować naszą pracę. Skupiają się one głównie na tematyce zarządzania kolekcjami, obiektami oraz przygotowanymi przez nas funkcjami. Jeden z moich przyjaciół podczas rozmowy na temat underscore.js powiedział, że „jest to taki Linq przeniesiony do Java Script-u”. Na pewno porównanie to ma w sobie trochę sensu. Jak dużo, to pozostawiam już ocenie własnej, każdego czytelnika.

Czytaj dalej »

Monte Carlo – wyznaczamy Pi za pomocą OpenCL

Monte Carlo – wyznaczamy Pi za pomocą OpenCL

W poprzednim artykule „Monte Carlo – wyznaczamy przybliżenie liczby Pi” podaliśmy, znany sposób obliczania przybliżenia wartości liczby Pi oparty o tzw. metodę Monte Carlo. Wszystkie obliczenia były przeprowadzone za pomocą tradycyjnego procesora, i dodajmy, tylko przy użyciu jednego rdzenia obliczeniowego.

Czytaj dalej »

SCRUM Board

SCRUM Board

Scrum Board określany też czasem jako Agile Wall, jest tak samo centralnym miejscem dla Zespołu Scrum jak stół w kuchni dla rodziny. To tutaj jest widoczny faktyczny postęp pracy i podejmowane są decyzje dotyczące kolejnych dni Sprintu. Jest to też zawsze aktualny raport dla wszystkich interesariuszy. 

Czytaj dalej »

Windows PowerShell Web Access (PSWA)

Windows PowerShell Web Access (PSWA)

Windows PowerShell Web Access (PSWA) to jedna z nowych funkcji w programie Windows PowerShell 3.0, które została wprowadzona w systemie Windows Server 2012. PowerShell Web Access jest oparty na sieci Web, dzięki której udostępnia zdalnie konsolę PowerShell. W ten sposób można zdalnie wykonywać i uruchamiać polecenia PowerShell z poziomu dowolnej przeglądarki internetowej, które są dostępne nie tylko na komputerach stacjonarnych, ale również na wszelkich urządzeniach przenośnych. 

Czytaj dalej »

Polecamy

Partnerzy