Animacja komputerowa. Algorytmy i techniki
Najlepsza książka o technikach animacji! Stanowi wprowadzenie do kluczowych pojęć animacji: syntezy obrazów, przekształceń i reprezentacji położenia. Zawiera przykłady i ich implementację w języku C.
Pierwszy na polskim rynku podręcznik kierowany do animatorów. Stanowi wprowadzenie do kluczowych pojęć animacji, w tym syntezy obrazów, przekształceń i reprezentacji położenia.
Książka zawiera:
- najnowsze osiągnięcia techniki animacji obejmujące animację płynów, postaci ludzkich i miękkich części ciała,
- algorytmy wysokopoziomowe, w tym hierarchiczne modelowanie kinematyki, symulację ruchu brył sztywnych, układy cząsteczek, funkcje energii, wykrywanie kolizji i reakcje na nie,
- algorytmy i techniki odtwarzania zjawisk przyrodniczych i modelowania oraz animowania postaci.
Zaawansowane techniki programistyczne wyjaśnione są za pomocą szczegółowo opisanych przykładów oraz podana jest ich implementacja w języku C.
Książka kierowana jest do animatorów, programistów gier komputerowych, studentów i absolwentów specjalności związanych z multimediami, zarówno na uczelniach technicznych jak i akademiach sztuk pięknych.
O autorze:
Rick Parent
Profesor na Wydziale Informatyki i Inżynierii Uniwersytetu Stanu Ohio. Współzałożyciel i prezes The Computer Animation Company. Jego zainteresowania naukowe obejmują różne aspekty animacji komputerowej ze specjalnym uwzględnieniem animacji postaci ludzkich. Obecnie pracuje nad animacją twarzy i nad używaniem opartych na modelach postaci technik rejestrowania ruchu sfilmowanych postaci ludzkich.