W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj
X

Księgarnia PWN

   

   

   

   

   

   

   

   

.

.

Bezpłatny newsletter


Zapowiedzi na 2015

Zapowiedzi na 2015

W tym roku nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN ukażą się kolejne interesujące publikacje: „Shadery”, „Testowanie i jakość oprogramowania”, „HTML5” oraz „Zrozumieć programowanie”. Jak zwykle dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć wartościowych i pożądanych na rynku publikacji. Zapraszamy do zapoznania się z zapowiedziami!

Shadery

Przewidziane na maj Shadery Karola Sobiesiaka, Piotra Sydowa to niezbędnik dla każdego, kto chce szybko odnaleźć się we współczesnej grafice trójwymiarowej.

Jest to pierwsza tego typu książka na świecie, opisująca najnowszą wersję języka GLSL 4.50 będącego częścią OpenGL 4.5. Zawiera wyczerpujący opis programowania wszystkich dostępnych aktualnie shaderów, włącznie z niezwykle popularnym w ostatnim czasie shaderem obliczeniowym (ang. compute shader). Posiada również krótkie wprowadzenie do architektury procesora graficznego. Książka skierowana jest zarówno do osób zawodowo zajmujących się programowaniem shaderów, jak również do tych, którzy dopiero zaczynają z nimi swoją przygodę.

Testowanie i jakość oprogramowania

Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki narzędzia Adama Romana jest z kolei pierwszym w Polsce podręcznikiem kompleksowo opisującym nowoczesne podejście do testowania. Bogato ilustrowany przykładami w przystępny sposób prezentuje większość spotykanych w praktyce metod efektywnego testowania, zarządzania procesem testowym oraz zapewniania jakości oprogramowania.

Publikacja szczególnie polecana początkującym i zaawansowanym testerom, kierownikom testów, programistom stosującym testy jednostkowe, osobom usprawniającym proces testowy w organizacji oraz inżynierom jakości oprogramowania. Książka stanowi również doskonałą pomoc dla przygotowujących się do egzaminów ISTQB na wszystkich poziomach zaawansowania.

HTML5

HTML5 – Tworzenie zaawansowanych interfejsów użytkownika Sebastiana Rosika to książka, która skupia się na częściach HTML5 związanych z multimediami oraz technikami, jakie mogą być przydatne w tworzeniu zaawansowanych interfejsów użytkownika w aplikacjach webowych.

Dotychczas obecne na rynku książki poruszają jedynie tematykę poszczególnych komponentów HTML5, lecz nie dostarczają już informacji, w jaki sposób łączyć te komponenty ze sobą tak, by osiągnąć najlepszy efekt dla użytkownika aplikacji.

Wiedza zawarta w tej publikacji pozwoli czytelnikowi na tworzenie aplikacji, które będą łatwiejsze i przyjemniejsze w obsłudze dla użytkownika końcowego.

Zrozumieć programowanie

Zrozumieć programowanie Gynvaela Coldwinda to bogata w detale i szczegóły techniczne publikacja przeznaczona dla początkujących i średniozaawansowanych programistów. Autor, popularny bloger i specjalista w zakresie programowania, w oryginalny sposób przedstawia wiele elementów programowania, wyjaśniając zasadę ich działania, a także wskazuje ich mocne oraz słabe strony.

Coldwin porusza w swojej publikacji ważne i podstawowe dla dziedziny tematy, jak: architektura komputera dla programistów, operacje na danych tekstowych i binarnych, serializacja i kompresja, procesy i wątki, mechanizmy komunikacji.

Autor dużo miejsca poświęcił również codziennym czynnościom okołoprogramistycznym, często zaniedbywanym w tego typu publikacjach.

Zrozumieć programowanie to pozycja obowiązkowa dla każdej osoby zainteresowanej programowaniem.

Zapraszamy do śledzenia naszych nowości i zapowiedzi! 

Polecamy

Partnerzy