Programowanie wieloplatformowe z C++ i wxWidgets 3
Biblioteka wxWidgets jest potężnym, wieloplatformowym narzędziem, stworzonym do pisania aplikacji okienkowych, przeznaczonych dla wszystkich popularnych systemów operacyjnych. Jest ona wzbogacona o szereg narzędzi, umożliwiających realizację większości zadań i wymagań stawianych przed nowoczesnymi programami - w tym m.in. pełną obsługę współbieżności, obsługę protokołów sieciowych, czy też obsługę nowoczesnego OpenGL. Co ważne, licencja wxWidgets pozwala na jej dowolne wykorzystanie w projektach każdego rodzaju, natomiast bogaty zestaw rozszerzeń znakomicie zwiększa zakres, w którym może być stosowana.
Biblioteka wxWidgets jest wykorzystywana między innymi przez NASA do tworzenia oprogramowania pracującego z teleskopami kosmicznymi, a także przez koncern zbrojeniowy Lockheed Martin, czy też firmę AMD. Z jej pomocą stworzono szereg popularnych aplikacji, takich jak FileZilla, CodeLite, czy RapidSVN i wiele innych.
Książka Programowanie wieloplatformowe z C++ i wxWidgets 3 to kompleksowy i wyjątkowy przewodnik po wxWidgets. To publikacja skierowana do wszystkich programistów C++ – także tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie programowania GUI i programowania wieloplatformowego. Każdy kolejny rozdział wprowadza Czytelnika w coraz bardziej złożone i zaawansowane techniki wxWidgets, a zawarte w niej liczne przykłady kodu można uruchomić na większości popularnych platform systemowych. Możliwe będzie poznanie m.in. wyglądu struktury aplikacji wxWidgets oraz działanie i możliwość wykorzystania kluczowych typów wxWidgets takich jak wxString czy wxDateTime.
Książka wzbogacona jest dodatkowo o obszerny materiał dodatkowy, którego pobranie umożliwia użycie zawartego w środku specjalnego kodu (wystarczy kliknąć w przycisk Pobierz – dostępny poniżej i wpisać kod w sekcji Download).
Materiały dodatkowe zawierają nie tylko gotowe projekty programistyczne do poszczególnych rozdziałów, przygotowane dla systemów MS Windows i Linux, ale też działające przykłady oraz inne komponenty niezbędne do uruchomienia i realizacji programów szkoleniowych, których kod omówiony został w treści książki.