Księgarnia PWN

   

   

   

   

   

   

   

   

.

.

Bezpłatny newsletter


Programowanie

Programowanie wieloplatformowe z C++ i wxWidgets 3

Programowanie wieloplatformowe z C++ i wxWidgets 3

Biblioteka wxWidgets jest potężnym, wieloplatformowym narzędziem, stworzonym do pisania aplikacji okienkowych, przeznaczonych dla wszystkich popularnych systemów operacyjnych. Jest ona wzbogacona o szereg narzędzi, umożliwiających realizację większości zadań i wymagań stawianych przed nowoczesnymi programami - w tym m.in. pełną obsługę współbieżności, obsługę protokołów sieciowych, czy też obsługę nowoczesnego OpenGL. Co ważne, licencja wxWidgets pozwala na jej dowolne wykorzystanie w projektach każdego rodzaju, natomiast bogaty zestaw rozszerzeń znakomicie zwiększa zakres, w którym może być stosowana.

Czytaj dalej »

Sieci społeczne i technologiczne. Jak zrozumieć, jak wykorzystać

Sieci społeczne i technologiczne. Jak zrozumieć, jak wykorzystać

Wokół człowieka i w człowieku funkcjonują mechanizmy, które obecnie poznaliśmy, i wiemy, że mogą być opisywane jako sieci złożone. Można powiedzieć, że w każdym z nas działają co najmniej dwie z nich: połączeń neuronalnych i regulacji metabolizmu. Uważamy je za sieci technologiczne, bo choć dotyczą żywej materii, zostały zaprojektowane lub ukształtowały się tak, aby osiągnąć cel wspólny: życie. Sieć społeczną tworzą natomiast wolne (no, prawie) jednostki dla realizacji indywidualnie zdefiniowanych celów. I choć ich działanie podlega pewnym regulacjom, np. prawnym, to autonomia decydowania skutkuje całym spektrum zachowań i ostatecznych struktur połączeń jednostek.

Czytaj dalej »

HTML5. Komponenty

HTML5. Komponenty

Dla wszystkich początkujących i średniozaawansowanych programistów polecamy nową publikację "HTML5. Komponenty". Z pewnością umożliwi ona poszerzenie wiedzy z zakresu technologii HTML5.

Czytaj dalej »

Aktywacja aplikacji systemowych

Aktywacja aplikacji systemowych

Interfejs programistyczny uniwersalnej platformy Windows 10 implementuje mechanizm komunikacji pomiędzy zainstalowanymi aplikacjami. Dzięki temu odpowiednio skonfigurowane aplikacje mogą aktywować się wzajemnie i wymieniać pomiędzy sobą dane. Możliwość ta zostanie zaprezentowana na przykładzie aktywacji systemowych funkcji do odczytywania kontaktów i wysyłania wiadomości tekstowych. 

Czytaj dalej »

Python – programowanie na wesoło – nie tylko dla dzieci!

Python – programowanie na wesoło – nie tylko dla dzieci!

Po co się uczyć programowania komputerów? Programowanie sprzyja rozwojowi kreatywności, logicznego rozumowania i umiejętności rozwiązywania problemów. Programista dostaje szansę utworzenia czegoś z niczego, używając logiki, sprowadza konstrukcje programistyczne do postaci, która może zostać wykonana przez komputer, a gdy coś idzie nie tak, stosując systematyczne procedury, dochodzi do źródła problemu. Programowanie to zabawa, czasami stanowiąca wyzwanie, innym razem frustrująca aktywność, a umiejętności nabyte przy tej okazji mogą się przydać zarówno w szkole, jak i w pracy, jeśli nawet zawodowo nie masz nic wspólnego z komputerami. A tak poza tym, programowanie to świetny sposób na spędzenie wolnego popołudnia, gdy za oknem panuje pogoda pod zdechłym psem.

Czytaj dalej »

Tester oprogramowania Karoliny Zmitrowicz – recenzja czytelniczki

Tester oprogramowania Karoliny Zmitrowicz – recenzja czytelniczki

Minęło już trochę czasu odkąd zdałam certyfikat ISTQB Foundation, do którego przygotowuje podana książka. Sama podeszłam do egzaminu po kilku latach pracy, przeczytaniu sylabusa i rozwiązaniu kilku zadań znalezionych w czeluściach internetu. Jednak większość pytań na samym egzaminie wywołała we mnie zdziwienie i lekką panikę.

Czytaj dalej »

„Testowanie i jakość oprogramowania” – recenzja

„Testowanie i jakość oprogramowania” – recenzja

„Testowanie i jakość oprogramowania” nie jest książką cienką ani lekką. We mnie waga i grubość książki wywołały ciekawość, a nie przerażenie. Czy naprawdę jest aż tyle informacji o testowaniu oprogramowania, że potrzeba na ich spisanie aż 1079 stron? Tak! książkę tę potraktujmy, jako encyklopedię, którą każdy tester oprogramowania powinien posiadać. W tej chwili wydaje mi się, że jest to pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy szukają informacji z różnych obszarów testowania. 

Czytaj dalej »

Odrzucanie fragmentów i modyfikacja współrzędnych w programowaniu shadera

Odrzucanie fragmentów i modyfikacja współrzędnych w programowaniu shadera

Przedstawiamy kolejny fragment publikacji Karola Sobiesiaka i Piotra Sydowa Shadery, z którego dowiecie się czym jest programowanie shadera fragmentów. Autorzy krok po kroku omawiają jak ono wygląda, przytaczając praktyczne kody programowania oraz tabelki. Oprócz tego w książce zostały omówione: architektura programowania, dane, mechanizmy uzupełniające oraz najnowocześniejszy shader obliczeniowy.

Czytaj dalej »

Polecamy

Partnerzy