„Informatyka kwantowa” – co to takiego?Informatyka kwantowa to nowa dziedzina informatyki, która dynamicznie się rozwija szczególnie na poziomie teoretycznym. Także na poziomie technologicznym są notowane kolejne niezwykle zaawansowane osiągnięcia. Nie będzie nadużyciem napisanie, iż ten dział informatyki dosłownie rozwija się na naszych oczach. Choć poziom rozwoju sprzętowych rozwiązań dla komputerów kwantowych nadal nie jest satysfakcjonujący (krotko mówiąc, nie możemy jeszcze kupić komputera kwantowego do domu), dotychczas opracowane algorytmy kwantowe oraz protokoły komunikacji oparte na prawach fizyki kwantowej jednoznacznie pokazały możliwości, jakie tkwią w kwantowym modelu przetwarzania informacji. Istotnym celem jest także popularyzacja informatyki kwantowej, szczególnie iż jest to dziedzina odwołująca się do dość zaawansowanych pojęć z matematyki oraz fizyki. I właśnie popularyzacja stanowi główny powód napisania tej książki. Informatyka kwantowa, jak się obecnie sądzi, dostarcza nie tylko nowych algorytmów, ale także oferuje większą moc obliczeniową niż moc obliczeniowa obecnie dostępnych rozwiązań informatycznych. [...] |
Informatyka inaczej
Polecamy
-
AutoCAD 2016/LT2016/360+. Kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D -
OpenCL. Akceleracja GPU w praktyce -
Akademia sieci Cisco. CCNA Exploration. Semestr 3 -
SCRUM i nie tylko. Teoria i praktyka w metodach Agile -
Urządzenia techniki komputerowej cz. I Jak działa komputer? -
Tworzenie i obróbka filmów dla dzieci -
Teoria i algorytmy sterowania -
Arduino dla dzieci. Poznaj świat elektroniki i programowania -
Algorytmy -
Praktyczna analiza powłamaniowa -
Android w praktyce. Projektowanie aplikacji -
ECDL Advanced na skróty z CD-ROM (Edycja 2012) -
Akademia sieci Cisco. CCNA. Pełny przegląd poleceń -
Kurs kadry i płace. Edycja 2015 -
Java. Programowanie praktyczne od podstaw -
PTC MathCAD Prime 3.0. Obliczenia i programowanie -
JavaScript dla dzieci. Programowanie na wesoło -
ECDL na skróty z CD (Edycja 2012) -
Controlling procesów -
Animacja komputerowa. Algorytmy i techniki -
Zawód tester -
Praktyczna inżynieria wsteczna -
Księga animacji LEGO -
Bezpieczeństwo informacyjne -
ECDL. Bazy danych. Moduł 5 ECDL. Bazy danych. Moduł 5 -
Nauka Programowania z Minecraftem -
Akademia sieci Cisco. CCNA Exploration. Semestr 4 -
Akademia sieci Cisco. CCNA Exploration. Semestr 2 -
Akademia sieci Cisco. CCNA Exploration. Semestr 1 -
Urządzenia techniki komputerowej. Cz. 2 Urządzenia peryferyjne i interfejsy -
Inżynieria oprogramowania -
Programowanie w języku R. Analiza danych. Obliczenia. Symulacje -
Inżynieria wymagań w praktyce -
Kurs księgowości komputerowej (wydanie 2015) -
Świat poza jQuery. Biblioteki: AngularJS, KnockoutJS i BackboneJS -
Box2D: fizyczny świat w pudełku -
Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL -
Twórz własne gry komputerowe w Pythonie -
Magia Ruby -
Analityk systemów -
Piksele, wektory i inne stwory -
Zrozumieć programowanie -
Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia