„Informatyka kwantowa” – co to takiego?Informatyka kwantowa to nowa dziedzina informatyki, która dynamicznie się rozwija szczególnie na poziomie teoretycznym. Także na poziomie technologicznym są notowane kolejne niezwykle zaawansowane osiągnięcia. Nie będzie nadużyciem napisanie, iż ten dział informatyki dosłownie rozwija się na naszych oczach. Choć poziom rozwoju sprzętowych rozwiązań dla komputerów kwantowych nadal nie jest satysfakcjonujący (krotko mówiąc, nie możemy jeszcze kupić komputera kwantowego do domu), dotychczas opracowane algorytmy kwantowe oraz protokoły komunikacji oparte na prawach fizyki kwantowej jednoznacznie pokazały możliwości, jakie tkwią w kwantowym modelu przetwarzania informacji. Istotnym celem jest także popularyzacja informatyki kwantowej, szczególnie iż jest to dziedzina odwołująca się do dość zaawansowanych pojęć z matematyki oraz fizyki. I właśnie popularyzacja stanowi główny powód napisania tej książki. Informatyka kwantowa, jak się obecnie sądzi, dostarcza nie tylko nowych algorytmów, ale także oferuje większą moc obliczeniową niż moc obliczeniowa obecnie dostępnych rozwiązań informatycznych. [...] |
Informatyka inaczej
Polecamy
-
Zrozumieć programowanie -
Akademia sieci Cisco. CCNA Exploration. Semestr 3 -
Animacja komputerowa. Algorytmy i techniki -
Akademia sieci Cisco. CCNA. Pełny przegląd poleceń -
Kurs księgowości komputerowej (wydanie 2015) -
ECDL na skróty z CD (Edycja 2012) -
Tworzenie i obróbka filmów dla dzieci -
Zawód tester -
Box2D: fizyczny świat w pudełku -
Java. Programowanie praktyczne od podstaw -
Praktyczna analiza powłamaniowa -
Akademia sieci Cisco. CCNA Exploration. Semestr 2 -
Twórz własne gry komputerowe w Pythonie -
Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL -
Księga animacji LEGO -
Programowanie w języku R. Analiza danych. Obliczenia. Symulacje -
Controlling procesów -
Arduino dla dzieci. Poznaj świat elektroniki i programowania -
Algorytmy -
Akademia sieci Cisco. CCNA Exploration. Semestr 4 -
Kurs kadry i płace. Edycja 2015 -
Analityk systemów -
Nauka Programowania z Minecraftem -
Urządzenia techniki komputerowej cz. I Jak działa komputer? -
AutoCAD 2016/LT2016/360+. Kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D -
PTC MathCAD Prime 3.0. Obliczenia i programowanie -
Bezpieczeństwo informacyjne -
Teoria i algorytmy sterowania -
OpenCL. Akceleracja GPU w praktyce -
Inżynieria wymagań w praktyce -
Android w praktyce. Projektowanie aplikacji -
Inżynieria oprogramowania -
Akademia sieci Cisco. CCNA Exploration. Semestr 1 -
Urządzenia techniki komputerowej. Cz. 2 Urządzenia peryferyjne i interfejsy -
Piksele, wektory i inne stwory -
Magia Ruby -
ECDL Advanced na skróty z CD-ROM (Edycja 2012) -
ECDL. Bazy danych. Moduł 5 ECDL. Bazy danych. Moduł 5 -
Świat poza jQuery. Biblioteki: AngularJS, KnockoutJS i BackboneJS -
Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia -
Oficjalny podręcznik ScratchJr -
Praktyczna inżynieria wsteczna -
JavaScript dla dzieci. Programowanie na wesoło