Co nowego w 2015?

Do księgarni trafiły kolejne nowości z dziedziny IT. Jesteście ciekawi, co tym razem dla Was przygotowaliśmy? Zapraszamy do lektury krótkiej prezentacji. Na tapecie mamy „Controlling procesów”, „Grafikę 3D czasu rzeczywistego”, „OpenCL” oraz „Box2D”.
Controlling procesów. Jak wdrożyć?
Książka łączy podejście procesowe z controllingiem. Stanowi pomoc dla przedsiębiorców i osób zajmujących się certyfikacją ISO oraz wsparcie nauczania o nowoczesnych metodach zarządczych.
Controlling procesów Magdaleny Chomuszko porządkuje duży obszar zagadnień związanych z controllingiem oraz wiąże go z nowoczesną prezentacją przedsiębiorstwa poprzez procesy w nim zachodzące, wyodrębniając w ten sposób nowe ujęcie controllingu nazwane w literaturze controllingiem procesów.
Mnogość zagadnień zawartych w tych obszarach (controlling i podejście procesowe) może powodować zagubienie, a w konsekwencji niechęć przedsiębiorców do wykorzystania w zarządzaniu narzędzi controllingowych. Ideą zaproponowanej w książce koncepcji controllingu procesów jest dostarczenie użytecznego narzędzia, za pomocą którego wdrożenie controllingu w przedsiębiorstwie może być łatwiejsze.
Zaproponowanie modelu APQC w połączeniu z controllingiem zostało uznane przez autorkę za ważny element rozwoju technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Bogata literatura opisująca controlling i procesowe ujęcie organizacji skupia się przede wszystkim na przedstawieniu teoretycznych aspektów tych zagadnień, natomiast niewiele jest opracowań wspierających przedsiębiorców (bądź nie ma ich wcale) i informujących o tym, jak wdrożyć controlling czy jak zidentyfikować i jak zarządzać nimi w jego przedsiębiorstwie. Doceniając istniejący dorobek literaturowy, autorka uzupełniła istniejącą w nim lukę poprzez wskazanie, jak zastosować teorię w praktyce, opierając się na koncepcji controllingu procesów.
Informacja o autorze
Magdalena Chomuszko – magister informatyk; doktorantka na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego (przygotowywana rozprawa dotyczy badań nad koncepcjami zarządzania opartymi na procesowym ujęciu organizacji); wykładowca w Ośrodku Szkoleniowym ITM w Gdańsku, wieloletni wykładowca w różnych ośrodkach szkoleniowych nauczający obsługi systemów Symfonia; konsultant księgowy i główna księgowa w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością Clever Age Polska, asystent biegłego rewidenta w Kancelarii Biegłego Rewidenta Tomasz Szanel, wieloletni konsultant finansowy przy wdrożeniach systemów ERP, wieloletni administrator modułowy SAP w Pomorskiej Spółce Gazownictwa, konsultant SAP w Abile Sp. z o.o.
Grafika 3D czasu rzeczywistego. Nowoczesny OpenGL
Przedmiotem książki jest OpenGL, czyli popularny interfejs programistyczny służący do tworzenia aplikacji z grafiką 3D. W ciągu ostatnich dwu lat został on całkowicie zreformowany, w efekcie czego większość książek i materiałów dostępnych w Internecie stała się nieaktualna.
Publikacja przedstawia nową wersję OpenGL (od wersji 3.3 wzwyż, w tym wersja 4.*) w sposób, który jest interesujący zarówno dla początkujących programistów grafiki 3D, w szczególności studentów informatyki, jak i tych, którzy chcieliby „przesiąść się” ze starego OpenGL na nowy.
Książka może być traktowana jako podręcznik akademicki, który na przykładzie OpenGL omawia podstawowe pojęcia grafiki 3D.
Dzięki tej publikacji, dowiesz się:
- jak tworzyć aplikacje korzystające z grafiki trójwymiarowej tworzonej za pomocą OpenGL, w tym z nowych wersji tej biblioteki,
- nauczysz się programować shadery w GLSL,
- poznasz teoretyczne podstawy rachunku macierzy niezbędne w grafice trójwymiarowej,
- poznasz model oświetlenia Phonga i nauczysz się go implementować.
Powinieneś znać:
- podstawy programowania w C++,
- w tym podstawy programowania obiektowego,
- podstawowe zasady programowania dla systemu Windows.
Informacja o autorze
dr hab. Jacek Matulewski - adiunkt, Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
OpenCL. Akceleracja GPU w praktyce
Książka jest skierowana do programistów, którzy chcą zapoznać się z technologią OpenCL.
W publikacji tej duży nacisk został położony na przedstawienie konkretnych przykładów (wraz z komentarzem opisującym sposób implementacji danego przykładu oraz techniczne aspekty danego problemu). Zaprezentowane zostały także sposoby wykorzystywania OpenCL do realizacji różnych zadań obliczeniowych.
Praktyczne przykłady obejmują zagadnienia m.in. z algebry liniowej. W książce znajdują się także przykłady przetwarzania grafiki. Ze względu na charakter OpenCL opisano również sposoby korzystania z możliwości OpenCL oferowanych przez różne dodatkowe biblioteki, i pakiety ułatwiające współpracę z technologią OpenCL. Uzupełnieniem publikacji są bardziej zaawansowane przykłady rozwiązywania równań różniczkowych czy też przedstawienie metody Black Scholes.
Dowiesz się:
- jak korzystać z technologii OpenCL,
- jak tworzyć własne jądra obliczeniowe,
- jak przetwarzać grafikę za pomocą wbudowanych możliwości OpenCL.
Powinieneś znać:
- wybrane pojęcia algebry liniowej, m.in. macierze, wektory;
- podstawy języków C, C++ oraz Python,
- środowisko IDE, np. Visual Studio.
Choć nie jest to książka przeznaczona dla początkującego czytelnika i wymaga umiejętności programowania na poziomie średnim, to zawarte w niej informacje z pewnością pozwolą na zapoznanie się z technologią OpenCL i możliwościami obliczeniowymi, jakie ona oferuje.
Informacja o autorze:
dr inż. Marek Sawerwain, adiunkt, Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Elektrotechniki Informatyki i Telekomunikacji, Instytut Sterowania i Systemów Informatycznych.
Box2D: fizyczny świat w pudełku.
Czy wiesz, co wpłynęło na sukces Angry Birds? Realistyczna fizyka, za którą stoi Box2D – silnik fizyczny wykorzystywany obecnie w setkach gier.
Łukaszowi Grządce i Marcinowi Różańskiemu, autorom, korzystającym z Box’a w ciągu swojej kilkuletniej działalności w branży, nie udało się co prawda stworzyć gry na miarę wspomnianej powyżej, niemniej jednak udało im się wypuścić kilka tytułów, które odniosły znaczący sukces komercyjny.
Publikacja, dzięki odsłonięciu technik implementacyjnych, zachęci czytelników do tworzenia ciekawych i oryginalnych gier, co z pewnością przyczyni się do podniesienia rangi polskiego tzw. gamedevu na świecie i dalszego pomyślnego rozwoju tej gałęzi polskiej gospodarki.
Dowiesz się:
- jak napisać porządną, zgodną z obecnymi standardami, grę na swój smartfon,
- jak zaimplementować funkcjonalność podobną do zastosowanej w sztandarowych tytułach,
- jak tworzyć własne rozwiązania z użyciem fizyki,
- jak wzbogacić swój program o fizykę.
Powinieneś znać:
- C++ w stopniu podstawowym,
- środowisko Microsoft Visual Studio,
- podstawy mechaniki Newtona.
Zapraszamy do lektury!