W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj
X

Księgarnia PWN

   

   

   

   

   

   

.

.

.

.

Bezpłatny newsletter


Programowanie

Modele OpenCL – cz. 1

Modele OpenCL – cz. 1

Prezentujemy rozdział książki Marka Sawerwaina „OpenCL. Akceleracja GPU w praktyce”. Publikacja jest skierowana do programistów. Autor w dostępny i logiczny sposób przedstawia technologię OpenCL. Z tej części dowiecie się, czym są modele OpenCL.

Czytaj dalej »

Hurtownie danych – wymiary cz. 2

Hurtownie danych – wymiary cz. 2

Prezentujemy Państwu drugą część podrozdziału książki „Hurtownie danych. Teoria i praktyka” Agnieszki Chodkowskiej-Gyurics dotyczącą rodzajów klasyfikacji wymiarów ze względu na zawartość. W publikacji przedstawiona jest również klasyfikacja wymiarów ze względu na obsługę zmian.

Czytaj dalej »

Hurtownie danych – wymiary cz. 1

Hurtownie danych – wymiary cz. 1

Przedstawiamy Państwu fragment książki Agnieszki Chodkowskiej-Gyurics „Hurtownie danych. Teoria i praktyka”. Książka w prosty i przyjemny sposób tłumaczy oraz segreguje wiedzę na temat hurtowni danych. W publikacji znajdą Państwo zarówno teorię, jak i wiele cennych wskazówek i praktycznych rozwiązań. 

W prezentowanej części publikacji autorka wyjaśnia, w jaki sposób można organizować dane oraz przedstawia rodzaje klasyfikacji wymiarów ze względu na zawartość.

Czytaj dalej »

Testowanie oprogramowania – planowanie testów

Testowanie oprogramowania – planowanie testów

Podstawową odpowiedzialnością kierownika testów i pierwszym zadaniem przy ustaleniu koncepcji testowania w danym przedsięwzięciu jest zaplanowanie czynności testowych. Obejmuje to ustalenie podejścia do testów oraz ogólnie planu testów dla danego projektu, szacowanie wysiłku wymaganego do realizacji poszczególnych zadań, zabezpieczenie zasobów oraz analizę ryzyka. Elementy te zostaną opisane w dalszej części tego podrozdziału.

Czytaj dalej »

Box2D – struktura silnika fizycznego

Box2D – struktura silnika fizycznego

Aby zrealizować od zera grę komputerową odpowiadającą na wymogi naszych czasów,  potrzeba chyba wszelkiej możliwej wiedzy z zakresu informatyki, w doskonałej części matematyki i w niezbywalnej części fizyki. Algorytmika, programowanie niskopoziomowe procesorów, rozmaite struktury danych, reprezentacja świata w trójwymiarze, symulacja zjawisk naturalnych, komunikacja z urządzeniami zewnętrznymi, implementacja we wszelakich językach programowania, komunikacja sieciowa... na pierwszy rzut oka widać, że nakład pracy przekroczy możliwości najzdolniejszego programisty w funkcji czasu.

Czytaj dalej »

Teleportacja kwantowa

Teleportacja kwantowa

„Informatyka kwantowa: Wybrane obwody i algorytmy” Marka Sawerwaina i Joanny Wiśniewskiej do księgarni trafi w październiku tego roku, ale już dziś zapraszamy do lektury wybranych dla Państwa przez wydawcę fragmentów książki. Autorzy tej publikacji pokazują, jak może wyglądać informatyka przyszłości i udowadniają, że teleportacja to nie mit rodem z filmów science-fiction! 

Czytaj dalej »

Testowanie CRUD – „Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia”

Testowanie CRUD – „Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia”

CRUD to czarnoskrzynkowa technika projektowania testów związana z przetwarzaniem danych. Polega na tworzeniu przypadków testowych na podstawie śledzenia cyklu życia danych w systemie. W artykule opisana została podstawowa wersja metody, a także jej rozszerzenia, ponieważ w rzeczywistych projektach najprostsze podejście CRUD może okazać się niewystarczające. Zapraszamy do lektury rozdziału z książki „Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia”, która trafi do Państwa rąk już w maju.

Czytaj dalej »

Sinatra - wstęp

Sinatra - wstęp

Można się zastanawiać, czym jest Sinatra. Oto, co można znaleźć na stronie domowej projektu: Sinatra jest  językiem typu DSL do szybkiego tworzenia aplikacji internetowych w Ruby, przy minimalnym wysiłku.

Co to znaczy? Cóż, DSL (domain-specific language) to język, który jest przeznaczony do realizacji w określonej domenie, to w przeciwieństwie do języków ogólnego przeznaczenia, które są tworzone w celu rozwiązania problemów w wielu dziedzinach. Sinatra jest lekką biblioteką, która sprawia, że dostęp z poziomu ​​Ruby do HTTP jest znacznie łatwiejszy. Ruby to prosty, ale przy okazji też potężny język programowania obiektowego, a jego składnia sprawia, że ​​jest zarówno elegancki, wyrazisty i wydajny.

Czytaj dalej »

Polecamy

Partnerzy