W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj
X

Księgarnia PWN

   

   

   

   

   

   

   

   

.

.

Bezpłatny newsletter


Artykuły

„Testowanie i jakość oprogramowania” – recenzja

„Testowanie i jakość oprogramowania” – recenzja

„Testowanie i jakość oprogramowania” nie jest książką cienką ani lekką. We mnie waga i grubość książki wywołały ciekawość, a nie przerażenie. Czy naprawdę jest aż tyle informacji o testowaniu oprogramowania, że potrzeba na ich spisanie aż 1079 stron? Tak! książkę tę potraktujmy, jako encyklopedię, którą każdy tester oprogramowania powinien posiadać. W tej chwili wydaje mi się, że jest to pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy szukają informacji z różnych obszarów testowania. 

Czytaj dalej »

Odrzucanie fragmentów i modyfikacja współrzędnych w programowaniu shadera

Odrzucanie fragmentów i modyfikacja współrzędnych w programowaniu shadera

Przedstawiamy kolejny fragment publikacji Karola Sobiesiaka i Piotra Sydowa Shadery, z którego dowiecie się czym jest programowanie shadera fragmentów. Autorzy krok po kroku omawiają jak ono wygląda, przytaczając praktyczne kody programowania oraz tabelki. Oprócz tego w książce zostały omówione: architektura programowania, dane, mechanizmy uzupełniające oraz najnowocześniejszy shader obliczeniowy.

Czytaj dalej »

Nowości 2015

Nowości 2015

Połowa roku już za nami! Jesteście ciekawi, co redakcja IT przygotowała dla Was na drugą jego część? Prezentujemy nowości 2015! Sprawdźcie też, czy niczego w tym roku nie przegapiliście, bo wydarzyło się naprawdę wiele!

Czytaj dalej »

Makieta w „HTML i CSS3”

Makieta w „HTML i CSS3”

W książce „HTML i CSS3. Definicja nowoczesności” Dawida Mazura zostały zawarte wszystkie etapy tworzenia stron – od zaprojektowania makiet do kodowania stron na każdym urządzeniu mobilnym. Nauczysz się tworzyć strony, które będą czytelne w każdej rozdzielczości.

Czytaj dalej »

Programowanie shadera fragmentów – renderowanie do bufora ramki

Programowanie shadera fragmentów – renderowanie do bufora ramki

Głównym zadaniem etapu shadera fragmentów jest wygenerowanie obrazu na podstawie zrasteryzowanej geometrii. Miejscem, do którego shader zapisuje dane wyjściowe, jest bufor ramki, który może być utworzony jako obiekt FBO, lub też może to być domyślny bufor ramki dostarczany przez system operacyjny, którego konfiguracja jest dokonywana w aplikacji podczas tworzenia okna. 

Czytaj dalej »

Recenzja książki  B. Chrabski, K. Zmitrowicz „Inżynieria wymagań w praktyce"

Recenzja książki B. Chrabski, K. Zmitrowicz „Inżynieria wymagań w praktyce"

Książka „Inżynieria wymagań w praktyce" autorstwa Bartosza Chrabskiego i Karoliny Zmitrowicz porusza niezmiernie ważny temat, z niezrozumiałych dla mnie przyczyn praktycznie pomijany w rodzimej literaturze informatycznej. Tematem tym jest inżynierii wymagań – dziedzina zajmująca się pozyskiwaniem, modelowaniem, dokumentowaniem i zarządzaniem wymaganiami w projekcie informatycznym. Jest to jedna z najtrudniejszych faz, kluczowa dla powodzenia całego przedsięwzięcia, ponieważ późne wykrycie błędu popełnionego przy pozyskiwaniu czy modelowaniu wymagań zwykle bardzo dużo nas kosztuje. Tematyka inżynierii wymagań pojawia się oczywiście w literaturze poświęconej inżynierii oprogramowania, jednak stanowiąc jedynie jej niewielką część nie ma szans na to, aby została w publikacjach tych potraktowana z należytą starannością i szczegółowością. Dlatego z dużym zadowoleniem przyjąłem fakt opublikowania książki Chrabskiego i Zmitrowicz.

Czytaj dalej »

PyCon PL 2015 – rejestracja już otwarta

PyCon PL 2015 – rejestracja już otwarta

PyCon PL 2015 to już ósma edycja ogólnopolskiej konferencji z grupy PyCon organizowana przez stowarzyszenie Polska Grupa Użytkowników Pythona oraz społeczność skupioną wokół języka Python, jak również wspierana przez Polską Grupę Użytkowników Linuksa. Celem tego wydarzenia jest integracja środowiska programistów Pythona, jak również środowisk biznesowych zainteresowanych wykorzystaniem tego języka w projektach komercyjnych. Dzięki ciekawym pozycjom w agendzie i przede wszystkim luźnej, weekendowej formule PyCon PL przyciąga kilkuset uczestników, wśród których znaleźć można zarówno profesjonalistów, jak i osoby, które dopiero od niedawna programują w tym języku. Takie spotkanie to też świetna okazja by nawiązać nowe kontakty, odnowić stare, wymienić doświadczenie i podzielić się ze swoimi pomysłami na przyszłość. Jeśli jeszcze nigdy nie byłeś na tego typu konferencji, to zapewniamy, że warto.

Czytaj dalej »

Partnerzy