W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej tutaj
X

Księgarnia PWN

   

   

   

   

   

   

.

.

.

.

Bezpłatny newsletter


Twórz własne gry komputerowe w Pythonie

Twórz własne gry komputerowe w Pythonie

NIE POPRZESTAWAJ NA GRANIU – ZACZNIJ PISAĆ WŁASNE GRY!

Z książki Twórz w języku Python własne gry komputerowe dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem.

Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.

Nauczysz się, w jaki sposób:

·         Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy.
·         Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki.
·         Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame.
·         Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy.
·         Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi.
·         Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych.
·         Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.

Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie  informatyki.

A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?

Polecamy

Partnerzy